Михайло ГОНЧАР: -До 1 вересня готові!

Напередодні нового навчального року, традиційно, «Каховська зоря» провела бліц-інтерв’ю з начальником відділу освіти Каховської міської ради Михайлом ГОНЧАРОМ щодо новинок, що очікують наших дітлахів вже 1 вересня.

ЕЛЕКТРОННИЙ ЩОДЕННИК

Починаючи з 1 жовтня, в якості експерименту, в школі № 1 і гімназії паралельно з паперовою документацією буде впроваджено електронний щоденник. В ньому вчителі будуть виставляти оцінки, записувати теми уроків та домашнє завдання, а також теми запланованих контрольних робіт та повідомляти батьків про поведінку їхнього чада. Кожен учень в режимі он-лайн зможе слідкувати за своєю успішністю, а батьки – контролювати відвідування школи та оцінки своїх дітей. Сподіваюсь,  наступного навчального року електронний журнал буде впроваджено в усіх школах міста. Цей експеримент профінансовано з міського бюджету в сумі 550 тисяч гривень.

УКРАЇНІЗАЦІЯ ДРУГОЇ ШКОЛИ

Виклики часу говорять про те, що в усіх сферах життя домінує українська мова. Зокрема, державною мовою складається ЗНО. У нашому місті працює одна школа (СЗОШ № 2), в якій викладання здійснюється російською мовою. Починаючи з цього начального року, один з двох перших класів школи буде переведено на навчання українською мовою, а з наступного навчального року – усі перші класи, що будуть набрані. Також до кінця цього року буде вирішено питання щодо переведення навчально-виховного процесу на українську мову у дитячому садку «Горобинка».

ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА

Цього року ми продовжуємо роботу щодо інтеграції в наше суспільство дітей з особливими освітніми потребами. Минулого року ми відкрили в дитсадку «Оленка» групу, де виховується одна така дитина. Цього року ще одна група запрацює в дитсадку «Сонечко». Вперше четверо дітей з особливими потребами підуть до першого класу Каховської ЗОШ № 3, де ми відкрили інклюзивний клас. Оскільки в нашому місті проживає понад три сотні дітей з особливими освітніми потребами, сподіваюся, що з кожним роком наші дитсадки і школи прийматимуть більше таких дітей,  але остаточне рішення залишається за їхніми батьками.

ПОБОРИ  В ШКОЛАХ

Ми продовжуємо роботу щодо мінімізації фінансової участі батьків в утриманні дитсадків і шкіл. Цього року на їхні поточні потреби вперше з міського бюджету було виділено рекордну суму – майже 1 млн. грн. За ці кошти ми придбали миючі засоби, туалетний папір, крейду, провели поточні ремонти. Звичайно, за ці гроші не можна водночас вирішити всі поточні проблеми, але ми прагнемо, щоб допомога батьків була лише добровільною. Вже припинена практика примусової благодійності, коли збирали на все й з усіх. Будемо рухатися в цьому напрямку й далі.

ПІДРУЧНИКИ Готуючись до нового навчального року, вперше ми не чекали підручників від Міністерства освіти, а придбали їх за кошти міського бюджету. На ці потреби було виділено 175 тис. грн. Це дало нам можливість придбати 2 тис. примірників (131 автор). Таким чином, забезпечимо 98% наших потреб. На жаль, деякі підручники вже не випускаються, тому будемо думати щодо заміни їх на інших авторів. З гордістю хочу сказати, що частину коштів ми витратили на поповнення бібліотечного фонду сучасною художньою літературою, щоб заохотити наших дітей до читання.

РЕМОНТИ

Цього року з міського бюджету на проведення ремонтів та оновлення матеріальної бази в начальних закладах було виділено рекордну суму – майже 13 млн. грн. Левова частка цих коштів була спрямована на заміну вікон в школах. До кінця цього року завершимо цю роботу. Другий рік поспіль оновлюємо матеріальну базу наших закладів. Придбано нове кухонне обладнання, спортивний інвентар, комп’ютери, класні дошки, шкільні парти, вантажний автомобіль для підготовки водіїв. Звичайно, щоб повністю оновити застарілий інвентар потрібен не один мільйон гривень, й за один раз ми не зможемо цього досягти, але за два три роки, я впевнений, нам це вдасться.

ПЛАНИ НА МАЙБУТНЄ

Ми визнаємо, що чинна модель освіти є робочою, але неефективною. Тому цього року почали роботу над соціологічним дослідженням, аби виявити головні проблеми міської освіти і знайти шляхи їх вирішення. Протягом 2017 року громадська організація «Каховська ініціатива» реалізує проект «Громадськість за зміни в освіті Каховки», кінцева мета якого – пошук шляхів вирішення основних освітніх проблем, розроблення «Дорожньої карти впровадження якісних змін в освіті Каховки та спонукання влади міста до цих змін. Наразі вже проведено соціологічне дослідження і виявлено головні, на думку батьків, проблеми освіти: занадто важкий рюкзак учня (45%), занадто велике навчальне навантаження на дітей (43%), відсутність електронних засобів навчання (31%), незадовільний стан шкільних приміщень та спортивних майданчиків (26%), незадовільне харчування (18%) тощо. Сподіваюсь, співпраця між громадськістю та владою міста дасть свої результати, і ми будемо разом працювати над вирішенням цих проблем.

Віктор СЕМЕНЕНКО.

Дякуємо за відгук! Ми цінуємо вашу думку!

Pin It on Pinterest