ЧИ МОЖЕ МІСТО ПРЕТЕНДУВАТИ НА СПАДЩИНУ РАЙОНУ?

Розмови про ініціацію міською радою та можливе погодження депутатами районної ради процесу передачі бюджетних установ з комунальної власності Каховської районної ради до комунальної власності Каховської міської ради так і залишаються розмовами. Скоріше за все назавжди.

Вперше цю тему піднімали в 2014 році, коли виник конфлікт з приводу фінансування районної бібліотеки, ще раз минулого року, коли до співфінансування закладів охорони здоров’я району додалася багатомільйонна допомога на купівлю обладнання для лікарні. Каховка «свою» субвенцію передає з міської до районної ради, яка розпоряджається бюджетом, але якщо оцінити вкладення в майно лікарні, то міська рада вкладає у медицину, мабуть, у декілька разів більше коштів, ніж районна. У черговий раз про майно згадали вже в цьому році, коли місцева амбулаторія та районна бібліотека в центрі міста зачинили свої двері для каховчан, вимагаючи у місцевої влади кошти на своє утримання.

Не дивлячись на багаторазові заяви про те, що фінансувати районні установи, не маючи доступу до контролю цих витрат, депутати не будуть, і в цей раз кошти на співфінансування бібліотеки – передбачені, і голосувати за їх виділення будуть вже 29 березня. Як і декілька років тому, на компромісній основі – більш ніж п’ятисоттисячне «побажання» районної адміністрації поділили на два – всі залишились цілком задоволені.

Повертаючись до долі майна району, що знаходиться на території міста, цілком зрозуміло, що жодні аргументи, приклади, авторитетні поради і прохання не вплинуть на позитивне рішення щодо передачі будівель та приміщень Каховською районною радою до міської ради. Мова йде про приміщення районного Будинку культури ім. Фрунзе, адмінбудівлі районної державної адміністрації, Центральної районної лікарні, амбулаторій, дитячої поліклініки, двох бібліотек, будівлі редакції, районного відділу освіти, стоматполіклініки, управління сільського господарства та чимало інших установ.
Перший заступник міського голови міста Олег Кожем’якін зазначає, що наразі міська рада ініціювати будь-яку передачу майна не може, це прерогатива районної влади, проте вона, по-перше, в цьому не зацікавлена, по-друге, навряд чи знає як це зробити, беручи до уваги прогалини в законодавстві.

В той же час, на його думку, «підвішений» стан будівель та невизначеність майбутнього цього майна заважають втіленню в життя деяких міських проектів. Наприклад, з реконструкцією площі біля РБК ім. Фрунзе – будівля районна, гроші на матеріали, проект та втілення – міські і що з нею буде завтра не відомо.

До того ж, технічні проблеми при передачі виникають і в рамках самого району та його сіл, де утворюються ОТГ. Наприклад, при перейменуваннях населених пунктів, як то було коли Червоний Перекоп став центром Зелонопідської громади. Надалі можливі маніпулювання посиланнями на пункти Бюджетного кодексу, гра на певних технічних помилках, термінології, які жодним чином не вплинули б на результат, якби районна рада насправді прагнула б до позитивного результату. Схожі проблеми при реєстрації майна можуть чекати і Федорівку у випадку, якщо вона, будучи центром Розолюксембургської сільської ради, піде на утворення ОТГ, вважають фахівці. Виникали проблеми в ОТГ, створених на межах двох районів. Як це відбулося, наприклад, у Любимівці та Каїрах, коли жителі намагалися дізнатися в якому з двох районів вони тепер живуть, і куди йти за довідками. Таких процесуальних колізій виникає дуже багато.

Щодо Каховської міської ради, та перспективи передачі будь-яких будівель району, що знаходяться на території міста, як зауважив депутат районної ради В. Любак, наразі це неможливо. Не існує механізму передачі майна. Каховка двічі в своїй історії входила до складу району та, остаточно вийшовши з нього, тепер до його майна не має ніякого стосунку. Проте претендує на нього кожен мешканець району та ОТГ, що входили до його складу.
Каховка не є адміністративно-територіальною одиницею Каховського району. Вона – місто обласного підпорядкування, окрема адміністративна одиниця. Громада району та ОТГ – не може втрачати майнові права на приміщення, які розміщені на території міськради. Тож усі заяви, що лунають від депутатів міської ради про передачу Каховці районних будівель вважатимуться голослівними та сприйматимуться як намагання захопити чужу власність, – вважає Любак.

Крім того, не слід забувати, що рано чи пізно новостворені ОТГ займуть територію всього району, як це сталося в сусідніх Чаплинці та Горностаївці. Усі функції управління перейдуть до ОТГ, а які функції в такому разі виконуватиме районна рада, РДА, що робити з окремими селами, які залишилися поза утворенням громад, не зрозуміло. За концепцією децентралізації передбачалося, що район залишається, але у новому вигляді, через так зване «укрупнення», тому що основні повноваження, які сьогодні реалізовуються в районах, переходять на рівень ОТГ, існування районів у старому вигляді втрачає сенс. І це при тому, що законодавчо ще не закріплено і знаходиться в плоскості проектів, а нинішньої Конституції та адміністративно-територіального поділу ніхто не скасовував. Згідно зі ст. 104 Цивільного кодексу України визначено, що у разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов’язки переходять до правонаступників. Якщо припустити, що необхідні та передбачені зміни таки будуть прийняті, то майно району перейде до об’єднаних територіальних громад, крім того майна, яке потрібне для виконання спільних повноважень – це майно переходить до укрупненого району.

Тож, останнє з приводу чого болітиме голова у місцевих чиновників – передача майна місту, яке можливо ще вдасться продати, як то було з «Лісовою Казкою». Навряд чи ці кошти потім почнуть ділитися порівну між усіма сільрадами, спільне майно яких піде на користь комусь, а не громадам. Все. Коло замкнулося? Ні. Є ще один сценарій, який дозволяє, на думку депутатів та міської ради, вирішити долю майна району на користь міста, створивши своє ОТГ.

У положеннях Закону «Про добровільне об’єднання територіальних громад» зазначено, що районні ради повинні передати на баланс ОТГ майно, що знаходиться на її території, – говорить депутат міської ради Денис Цинський. – Тож, якщо довкола Каховки утвориться ОТГ, швидше за все, майно спільної власності, наприклад, Будинок культури, за можливості будуть передавати на баланс ОТГ, керуючись прямою нормою закону. Процес не з легких, проте реалізувати це можливо. У всіх інших випадках, поки що можливий лише поділ майна на спільно-часткову власність, де кожен має свою частку. І щоб її забрати, потрібно звернутися до районної ради, де звісно, без проблем не обійдеться. Адже як ділити те ж майно, що використовується в галузі медицини й міськими жителями, або якесь одне приміщення між всіма? – каже Денис Цинський.

Перший заступник міського голови Олег Кожем’якін каже, що робота в рамках можливого об’єднання ведеться й вже було проведено ряд зустрічей міської влади з селищними головами Малокаховки та Коробків. Хоча, поки що, до офіційного оформлення не дійшло. В той же час існують проекти, які можуть зацікавити майбутніх членів ОТГ. Наприклад, багатомільйонний проект, який в перспективі з’єднає Малокаховку з Каховкою єдиною системою освітлення. Крім того, саме об’єднання для нашого міста, на думку першого заступника, пройде безболісно.
Тож є ще можливість «вскочити» до останнього вагону потягу, що почав рух, залишилося тільки нею скористатися.

Сергій МАКОГОН.

4 коментарі до “ЧИ МОЖЕ МІСТО ПРЕТЕНДУВАТИ НА СПАДЩИНУ РАЙОНУ?

  • 21.03.2018 о 22:03
    Permalink

    Что-то наши законодатели в Раде недоделали, остановились на полпути в принятии законов о децентрализации и админ.территориального деления.Сказали “А”, говорите и “Б”. В результате есть имущество, находящееся в пределах города, но горожанам не принадлежащее, и вместо того, чтобы район и город эффективно использовал эти ресурсы для общей пользы имеем одни конфликты.ДОСАДНО!Может депутаты от нашего округа могут “поднять” эту проблему на своем уровне?

    Відповідь
  • 22.03.2018 о 22:30
    Permalink

    Законодательно, ничто и никто не мешает городской власти проводить реконструкцию площади перед РДК им.Фрунзе, так как этот земельный участок является собственностью города.

    Відповідь
  • 27.03.2018 о 18:45
    Permalink

    По обьектам,которые являются совместной собственностью общин района,надо определяться и решать этот вопрос,не откладывая его на потом,потом может быть поздно. Законодательство,в частности статья 60 Закона о местном самоуправлении,дает право решать этот вопрос,соблюдая определенный порядок,в том числе и передачу в комунальную собственность города.

    Відповідь
  • 31.03.2018 о 18:00
    Permalink

    Районна рада не збирається нічого передавати місту.

    Відповідь

Дякуємо за відгук! Ми цінуємо вашу думку!

Pin It on Pinterest