Павло Філіпчук: “Місцеве самоврядування необхідно покращувати, але не витираючи ноги об проблеми людей”

Залишити лише 4 райони з 18 — такий новий адміністративно-територіальний устрій Херсонщини запропонувала група нардепів і зареєструвала відповідний законопроект «Про зміну меж районів Херсонської області» (№ 9363).

Проте з цією пропозицією не згодні в самій Херсонщині. Під час ознайомлення з проектом, у депутатів обласної ради з’явились численні аргументи відправити авторів на доопрацювання рішення, яке суперечить не тільки численним законодавчим актам, але й Конституції України.

Відтак на черговій сесії обласні обранці прийняли рішення звернутися до Верховної Ради України з вимогою відкласти розгляд вищезгаданого рішення допоки не відбудуться громадські слухання, та воно не буде опрацьовано на місцях.

— Реформа децентралізації готувалася, виходячи із двох основних постулатів. Перший — має бути побудована ефективна, логічна, відповідальна та необтяжлива влада для людини. Другий — вона має відповідати Конституції. Однак через популізм і політиканство ми отримали не серйозні кроки системного характеру, а на швидку руку “зліплений”, локальний, необдуманий проект, який суперечить цим принципам, — вважає ініціатор звернення до ВР Павло Філіпчук.

Основна проблема законопроекту, на думку депутатів, полягає в тому, що він суперечить принципу добровільності об`єднання громад, визначеного статтею 140 Конституції України та статтею 2 Закону України «Про добровільне об`єднання територіальних громад».

Так, не зрозуміло яким чином та на яких підставах, новостворені райони вноситимуть зміни до місцевих бюджетів. Цілком ймовірно, що деякі населені пункти постраждають від такого поділу, коли більшість коштів піде до “центральних районів”.

Крім того, механізм поділу спільної власності територіальних громад, згідно проекту, являє собою — примусову передачу майна без урахування думки громади, що також суперечить Конституції. Автори законопроекту забули й про передбачення порядку ліквідації зайвих, на їх думку, районів та юридичних осіб районних рад, їх апаратів і т. д.

Однією з статей законопроекту також встановлено, що депутати районних рад, що увійшли до складу новостворених районів, продовжують виконувати свої повноваження у складі нових районних рад. Проте, згідно діючого законодавства, районна рада повинна формуватися жителями району шляхом прямих виборів депутатів. Виходить, що в радах цих чотирьох районів, буде більше сотні депутатів, в кожній, повноваження яких не підкріплені волевиявленням населення. Необхідно також врахувати, що на даний час Херсонського району взагалі не існує.

— Куди в такому випадку звертатися жителям населених пунктів? Як буде вирішуватися питання надання адміністративних послуг, соціальних виплат, коригування роботи комунальних підприємств? За елементарною довідкою жителям сіл доведеться їхати за багато кілометрів, і не факт, що їм вдасться її отримати, оскільки регулювання цих моментів законопроектом не передбачено. Може статися, що ціла низка населених пунктів залишаться забутими й нікому непотрібними, відрізаними від послуг, допомоги та позбавленими шансу на розвиток, — переймається Павло Філіпчук.

Це лише частина з проблемних моментів, які виникають при прочитанні законопроекту № 9363. Всіх їх можна й уникнути, якщо законодавці вкладуть сили в прийняття закону про адміністративно-територіальний устрій, де будуть встановлені основоположні правила регулювання вказаних відносин, в тому числі і тих, про які йдеться в цьому законопроекті.

— На сьогоднішній день не викликає сумнівів необхідність проведення реформування системи місцевого самоврядування та органів виконавчої влади на регіональному рівні. Однак починати треба з прийняття ключового закону про “Адміністративно-територіальний устрій”, який розв’яже безліч проблем. Він повинен стати рамковим законом, який пропонує універсальний алгоритм. Зміни у адміністративно-територіальному устрої потребують комплексного врегулювання, як цього вимагає Конституція України, а не вибіркового визначення правового статусу окремих видів територій в Україні, як передбачається законопроектом, — підкреслив Павло Філіпчук.

Наталя ЧОРНОУС.

1 коментар до “Павло Філіпчук: “Місцеве самоврядування необхідно покращувати, але не витираючи ноги об проблеми людей”

  • Oleh Marchuk
    20.12.2018 о 15:57
    Permalink

    Якість місцевого самоврядування в першу чергу залежить від осіб, які його представляють! Іншими словами: який міський голова і місцеві депутати – такі і рішення органів місцевого самоврядування! Тому, поставивши за мету саме покращення місцевого самоврядування, насамперед необхідно обрати до нього гідних людей!!!

    Відповідь

Дякуємо за відгук! Ми цінуємо вашу думку!

Pin It on Pinterest