ВПРОВАДЖЕННЯ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ В ПОЗАШКІЛЛІ

Інклюзія, інклюзивна освіта – це достатньо нові поняття для України. І якщо шкільні та дошкільні навчальні заклади вже почали потроху адаптуватися до викликів сьогодення, то для позашкілля інклюзивна освіта – це педагогічна інновація, що знаходиться на стадії впровадження.

Саме питанням становлення та подальшого розвитку інклюзії в позашкільних закладах був присвячений семінар, що відбувся 20 січня на базі Станції юних техніків. На захід були запрошені керівники каховських закладів позашкільної освіти та працівники Інклюзивно-ресурсного центру.

Стан позашкільної освіти міста проаналізувала Оксана Круковська, головний спеціаліст управління освіти Каховської міської ради. Вона констатувала факт: коли зникає позашкільний заклад – зростає рівень злочинності. Оксана Яківна з гордістю зазначила, що в Каховці діє 4 позашкільні заклади: СЮТ (дир. Сушко О.А.), СЮН (дир. Радіонова О.С.), ЦДТ (дир. Литвиненко О.В.) та ДЮСШ (дир. Чухрай В.П.), кожен з яких має неабиякі перемоги та досягнення. Позашкілля охоплює 1618 дітей.

Методичні рекомендації з впровадження інклюзивної освіти в позашкільних закладах надали директор міського ІРЦ Атаманюк Олена Андріївна та практичний психолог Міронова Світлана Олександрівна і Стадник Людмила Василівна.

Олена Андріївна наголосила на тому, що педагог повинен йти за інтересами дитини. Адже особливі діти дуже обдаровані – малюють, ліплять, танцюють і мають бажання розвивати свої здібності.

Звичайно, все нове викликає певні побоювання, запитання, але працівники Центру обіцяють підтримку та супровід дітей з особливими освітніми потребами. Прикладом впровадження інклюзії може слугувати каховська ЗОШ №3, де вже діє 5 інклюзивних класів, у яких навчається 12 дітей. У школі обладнали ресурсну кімнату, яка допоможе в соціальній адаптації особливих дітей.

Сушко Олена висловила готовність та спроможність впровадження інклюзії на Станції юних техніків. Керівник закладу з розумінням ставиться до того, що це вимагає забезпечення певних умов, таких як: введення посади асистента керівника гуртка, створення індивідуальних освітніх програм, пристосування навчальних приміщень тощо.

Олена Анатоліївна та її колеги готові взяти відповідальність аби допомагати дітям з особливими освітніми потребами.
Учасників семінару запросили на невелику екскурсію навчальними приміщеннями СЮТ. Було чому дивуватися і чим захоплюватися: тут судномоделювання і художня обробка деревини, 3D принтери і радіокеровані моделі. Діти разом з керівниками програмують, дають друге життя зламаним іграшкам. На Станції юних техніків є чим зайнятися дітям різного віку, кожен може знайти справу до душі.

Тож Олена Анатоліївна і впевнена, що заняття, під час яких буде розвиватися дрібна моторика, стануть однією із сходинок соціалізації особливих діток.
Спеціалісти ІРЦ Світлана Олександрівна та Людмила Василівна провели вправи, які викликали зацікавлення і пожвавлення серед учасників семінару.

Як підсумок заходу, інклюзія в позашкіллі – непросто, але можливо. Скоріше за все – це лише питання часу.
Майстриня з вишивання картин стрічками Парфененко Олена Миколаївна провела невеликий майстер-клас, чим дуже потішила жіночу частину аудиторії.

Олена Демченко.

Дякуємо за відгук!

Pin It on Pinterest