5 проблем для Немерця

Незважаючи на вибори та програш на них, Дяченко юридично ще й досі був на чолі Каховки. Лише в день виходу газети, 19 листопада, офіційно першим главою новоствореної Каховської ОТГ став Віталій Немерець.

З дня виборів, 25 жовтня, пройшов майже місяць “безвладдя”, бо і Дяченку, і всій його команді, Каховка стала нецікавою на другий день після виборів. Незважаючи на необхідність керуватити містом до офіційного вступу на посаду новообраного міського голови, Дяченко просто зник. І це, напередодні зими та опалювального сезону.

Після себе Дяченко залишив дірку в бюджеті та комунальні підприємства, які знаходяться на грані банкрутства. Не знаємо, як він викручувався, якби виграв вибори, мабуть за своєю звичкою поїхав за кордон, але він програв і на даний момент, це вже наша загальна проблема.

Тож, саме час поставити питання: а що далі? Які проблеми треба вирішити новому керівництву Каховської ОТГ?

Проаналізувавши заяву кандидатів у депутати і голови ОТО, ми підготували для вас перелік рішень, які потрібно ухвалювати негайно. Це консолідація найзлободенніших питань, які народжували місцеві політичні сили за час передвиборчої гонки.

АУДИТ

Владі необхідно якомога більше незалежних публічних аудитів комунальних підприємств. Саме через них, всупереч всім можливим нормам законодавства, проходили бюджетні гроші аби виконати всі забаганки Дяченка напередодні виборів.

Всі, мабуть, вже знають про 20 млн. грн, які пішли на різноманітні передвиборчі роботи команди Андрія Дяченка. Чули й про 8–10 млн. кредиторських боргів “тепловиків”, про численні незаконні звільнення та штрафи, які накопичувала стара влада 5 років.

Тільки аудит може допомогти нам побачити реальний масштаб проблем, які нам залишив Дяченко. Крім того, це необхідно аби покарати винних посадових осіб, які виконували команди Дяченка, що буде повчальним уроком для інших.

І, звісно, це дозволить нам побачити потенціал, який має наша громада.

ПОВЕРНУТИСЯ ДО КОНКУРЕНТНИХ ПРОЦЕДУР НА PROZORRO

Всі роботи повинні проводитись через систему електронних тендерів Prozorro. Так, звісно це не панацея, але якщо влада реально хоче змін та ефективного використання коштів — це важливий інструмент. Дяченко від самого початку навчився обходити систему держзакупівель і “протягувати” своїх підрядників, які закупляли в нього канцелярію. Можна згадати й договір на озеленення, де за кожну гілочку платили окремо, як і за її погрузку і вивіз. Туди ж – кількадесят договорів на ремонт доріг рівно на 49,9 тис. грн, щоб обійти систему. За тим же сценарієм проводилась левова частка освоєння бюджету.

РОЗІРВАТИ ЧЕРЕДУ ЗЛОЧИННИХ ДОМОВЛЕНОСТЕЙ ІМЕНІ ДЯЧЕНКА

Маємо впевненість, що після оновлення влади, в кабінети, за старою пам’яттю, продовжать тягнутися засмучені каравани різноманітних підприємців, що сидять «на темах» і отримали зелене світло від «колишніх», з пропозиціями, від яких дуже складно, але дуже потрібно відмовитися. Важливо раз і назавжди поставити крапку в цьому питанні, створивши публічний прецедент та притягнувши їх до відповідальності за порушення закону. Таким чином, охочі занурити свою брудну руку в бюджетні гроші, сто разів подумають, перш ніж ставити МАФ там, де він в природі бути не має, або рубати заради цього вікові платани. Те ж стосується і численних закупок у “дружніх” з Дяченко підприємців, коли, наприклад, вчорашній продавець тютюну ні з того ні з сього стає будівельним підприємством і проводить реконструкції у місті.

Бити всіх по руках одразу, звісно не потрібно, але вирішити ці всі ситуації на користь міста просто необхідно і, наразі, можливо.

До цих же домовленостей можна віднести й призначення на ключові посади. Всі пам’ятають, як часто Дяченко “тасував колоду” та витягував з неї різноманітних керівників та директорів, як то свого кума Ячменьова на “Водоконалі”, або Спіжова/Перчиця в “Теплокомуненерго”? Але ж, всі розуміють, що для міста головне результат, тож призначення повинні відбуватися тільки за принципом кваліфікації, бажання і досвіду. Особливо це стосується ЖКГ.

ЗАВЕРШИТИ ІСТОРІЮ “МЕРТВИХ ПІДПРИЄМСТВ”

Наразі на балансі міста знаходиться цілий ряд живих лише на папері підприємств, історію яких вже давно треба закінчити. Серед найбільш відомих — “Житловик”, про який ми зазвичай згадуємо, коли приходить час платити черговий 2-х мільйонний штраф, за те, що його ніяк нормально не закриють. Але є і більш-­менш “живі” підприємтсва: “Котельщик” і “Теплокомуненерго”, які пропонують реформувати вже давно. “Котельщик” взагалі 5 останніх років існував, здається, тільки для того, щоб давати посаду директора наближеним до Дяченка людям: Трофімчуку, Перчицю, Бендебері… По факту, котельні, якими воно керує, можна передати “Теплокомуненерго”, ліквідувавши зайве підприємство. Самі ж “теплові мережі” також потребують реорганізації. Це — міна уповільненої дії і одна з найбільш глобальних проблем міста. Старі борги тягнути майже неможливо, що відбувається у бюджеті підприємства — загадка. Коли проблема “здетонує” (за останнім прикладом із запізненням з запуском опалювального сезону треба розуміти, що скоро) — всім нам буде непереливки. Для вирішення проблем необхідно виконати величезний, витратний і тривалий шматок роботи, і перша його частина — закінчення переходу приватних споживачів на “автономку”, та повний перехід бюджетних та комунальних установ. До цієї ж проблеми треба віднести відсутність хоч якоїсь політики у питанні енергозбереження. Приклади є у нас “під носом”. Нормальні міста давно і успішно співпрацюють зі Світовим банком, ЄБРР, угодою мерів та іншими структурами.

БЕЗПЕКА

Про вандалів та злочинність, а також інші атрибути, без яких Каховка, здається, не може жити останні роки, написано багато. Повторюватися не будемо, а лише нагадаємо, що новий очільник ОТГ Віталій Немерець був одним з головних прихильників системи відеоспостереження в місті та неодноразово заявляв, що планує збільшити їх кількість в майбутньому.
Однозначна перевага комплексної системи спостереження, згідно зі статистикою, це суттєве зниження рівню злочинності. Це стримуючий фактор для злочинців, які не хочуть ризикувати “засвітитися” на камеру.

Єдиний мінус — це ціна. Але скільки на вашу думку коштує громадська безпека?

Ми цілком свідомо не піднімали багато інших питань, з якими влада все одно зіштовхнеться: відродження комунального господарства, вирішення питання екологічної катастрофи міського сміттєзвалища, що постійно горить, доля аварійних об’єктів, як то кінотеатр, ремонт доріг та інші. Згадані вище проєкти вимагають більше політичної волі, ніж ресурсів і компетенцій.

Можливо хтось вважатиме це лише мрією, але реалізація, хоча б більшої частини з цих пунктів, буде свідчити про бажання реальних змін.

Дякуємо за відгук!