“Автохаос по вулиці Леніна”

У   редакції газети відбулася зустріч  з начальником міліції  громадської безпеки – заступником начальника  Каховського райвідділу внутрішніх справ  Сергієм Калюжним та інспектором з адмінпрактики відділення ДАІ в  Каховці та Каховському районі Альоною Тичинською. Вони відгукнулися  на порушену на сторінках газети проблему і виявили бажання  висловити свою стурбованість  і бачення шляхів виходу з ситуації, що склалася.

До того ж, С.Калюжний  багато років працював в Державтоінспекції, в тому числі – і начальником підрозділу, тож знає цю проблему не з чужих слів. Надаємо слово фахівцям.
Відрізок вулиці Леніна від вул. Пушкіна до Мелітопольської давно став  проблемним, оскільки прилягає до Каховського ринку. Кілька років він служив зоною для паркування під наглядом комбінату комунальних підприємств. Але після того, як була введена законодавча вимога забезпечити парковки паркоматами, що виявилося не під силу міському бюджету, ця зона кинута напризволяще: кожен паркується, як йому заманеться. Звідси й проблема, яка докотилася й до вул. К.Маркса, – погоджуються з існуванням такого болючого питання наші співбесідники.
– Але ж на розі вулиць Пушкіна і Леніна був знак, який обмежував рух автотранспорту. Чому його зняли?
– Це питання до комбінату комунальних підприємств. Державтоінспекція  лише дає приписи і погоджує з місцевою владою розміщення знаків, а їх встановленням, як і  розміткою проїжджої частини, займається  комунальна служба. Згідно з статями 6,9 і 12  Закону України про дорожній рух, встановлення і обслуговування дорожніх знаків – це компетенція органів місцевого самоврядування. Скажімо, недавно на перехресті вулиць К.Цеткін і Пушкіна сталася дорожньо-транспортна пригода, причина якої – відсутність дорожнього знаку. За це керівника комунального транспортного підприємства притягнуто до відповідальності, матеріали  передано до суду.
ДАІ не може притягти до адмінвідповідальності водіїв: немає знаку – немає порушення Правил дорожнього руху.
– І все-таки, як можна навести порядок на вулиці Леніна, позбавити пішоходів небезпеки потрапити під колеса? Про це хочуть дізнатися читачі нашої газети…
– Радикальний метод: поставити турнікет з боку вулиці Пушкіна, як це було зроблено  по вул. К.Маркса. Але ж  ми розуміємо, що перекрити рух повністю неможливо: адже  потрібен під’їзд  автотранспорту: з товаром до магазинів, “карети швидкої допомоги” – до дитячої поліклініки, а також службових автомашин – до різних установ, що розташовані тут. Можливий інший варіант: перекривати рух лише на вихідні, щоб городяни могли вільно і без остраху гуляти вулицею. Можна навіть  провести  опитування, щоб вивчити громадську думку. Але зрештою  вирішення питання залежить  від того, чого хоче міська влада.
– Що мається на увазі?
– У Каховці має бути розроблена і впроваджена схема організації дорожнього руху і дислокації технічних засобів регулювання дорожнього руху. Тобто, кожна вулиця повинна мати паспорт, де зазначено кількість автотранспорту та інтенсивність його руху, місце розташування дорожніх знаків, які ніхто не має права зняти. Цей документ зняв би чимало проблем, а поки що його відсутність сама стає причиною більшості з них.
Рішення про розробку такої схеми було прийнято сесією міської ради ще  в 2008 році, але в міському бюджеті не знайшлося коштів (близько 120 тисяч  гривень).
– Отже, вся проблема – у фінансах?
– По великому рахунку – у ставленні  до  самої проблеми. Адже останнім часом оновлення автотранспорту відбувається  досить швидко, і ми це бачимо на власні очі. Отже, гроші на дорогі автомашини є! Тоді мають бути кошти і на ремонт та утримання доріг. Але в Каховці ремонтуються  лише дві магістральні дороги. Якщо вглибитися в проблему, то постає ряд інших питань: чому не ремонтуються, скажімо, тротуари?
Між іншим, місце паркування автомобілів можна позначити жовтими  смугами, устаткувати знаками на  зразок: “Для службового автотранспорту”. Але ж у комунальників не вистачає коштів навіть на білу фарбу, щоб розмітити належним чином проїжджу частину і пішохідні переходи. До речі, по вулиці Леніна  не завадило б поставити попереджувальний знак про  відсутність наскрізного проїзду (тобто, тупик).
Це,  здавалося б, дрібниці, але навіть найменше порушення Правил дорожнього руху веде до дорожньо-транспортної пригоди. Особливо якщо взяти до уваги, що водії за віком все більше “молодшають”, культура поведінки на шляхах дедалі знижується: юна особа, отримавши від батька  шикарну іномарку, почуває себе на дорозі господарем, якому все дозволено. А якщо в руці такого водія ще й мобільний телефон, то до біди недалеко…
– Отже, ситуація безнадійна?
– Ми б з цим  погодилися, якби не приклад Голої Пристані, де довелося побувати на нараді: якщо міський голова  особисто зацікавлений у вирішенні проблеми, він знаходить для цього і способи, й кошти. Було б тільки бажання.

P.S. Коли номер готувався до друку, заборонний знак на розі вулиць Леніна і Пушкіна було поновлено.

Дякуємо за відгук!

Pin It on Pinterest