Бренд Каховки розробили потай від громади

У Каховці примудрились тишком-нишком від громади розробити бренд міста. Він складається зі стилізованого офіційного гербу міста і напису “Каховка. Місто, де сходяться шляхи”. Причому, презентувати його виборцям чиновники додумались лише після того, як місцеві журналісти звернули увагу на проєкт рішення виконавчого комітету міськради “Про створення бренду”, затвердженого 16 листопада 2021 року. І зробили це навіть не на офіційній сторінці громади, а на Фейсбук-сторінці розробника бренду — відділу туризму та охорони культурної спадщини управління культури і туризму Каховської міської ради. Але презентований варіант, судячи з коментарів у соцмережах, сподобався далеко не всім.

Те, що його розробляли потай від громади, визнала начальниця управління культури і туризму міськради Анна Садова. За її словами, ініціаторкою цього стала перша заступниця міського голови Галина Гондарева.

— В міськраді проводили експертне обговорення бренду, але мене туди навіть не запрошували. Знаю, що там були начальники відділів міськради та інші чиновники. Якогось публічного обговорення з громадою не було. Як на мене, це мали б винести на розгляд хоча б громадської ради при виконкомі міськради і донести до відома місцевих депутатів. А загалом справа ця потрібна. Вже замовлена сувенірна продукція з новим брендом, — розповіла Анна Садова.

— Затверджений виконкомом бренд Каховки — ще не остаточна його версія. Хоча він уже може використовуватися в рекламній і сувенірній продукції. Але ми ще будемо виносити його на обговорення. Також його має затвердити міська рада, — пояснила Галина Гондарева.

За її словами, обговорення варіантів бренду міста тривало давно.

— У нас було багато конкурсів, ми брали різні малюнки і пропозиції, але нічого нікому жодного разу в місті не підійшло. Тому ми залучили в якості імідж-спеціаліста каховчанина Ігоря Шматенка. Він допоміг нам розробити бренд, — сказала Галина Гондарева.

Сам Ігор Шматенко, як вказано на його сторінці у Фейсбуці, є не “імідж-спеціалістом”, а весільним фотографом. До того ж, у затвердженому виконкомом міськради положенні про використання бренду Каховки нема жодної згадки про те, що запропонований варіант символіки є робочим або тимчасовим.

“Не допускається внесення змін у розташування елементів, колірне та шрифтове зображення бренду, внесення чужих елементів”, — зазначено в цьому документі.

“Професійні послуги з розробки бренду (логотипу) – не дешева справа. Тому робота проводилась власними силами з залученням консультантів на добровільних засадах. Було опрацьовано багато пропозицій та обрано найбільш вдалий варіант для подальшого обговорення. Внесення питання про створення бренду на розгляд виконкому – це ще не затвердження бренду, а лише розгляд пропозиції, робочий процес”, — пояснили на Фейсбук-сторінці місцевого відділу туризму та охорони культурної спадщини.

Чому про намір розробити бренд громаді не повідомили раніше, чиновники від туризму пояснювати не стали.

— У мене таке враження, що вони вирішили протестувати “бета-версію” бренду, аби потім прочитати у Фейсбуці, що про цей бренд і про його розробників думають люди. Принаймні, цього їм досягти точно вдалося, — сказала Анна Садова.

Нагадаємо, що в 2019 році свій бренд затвердили в сусідній Новій Каховці. Попри те, що тут цей процес був максимально публічним, а самі варіанти символіки обиралися шляхом голосування, затверджений логотип викликав чималу критику з боку новокаховчан.

Олег БАТУРІН.

Дякуємо за відгук!