Доступні адміністративні послуги від ЦНАП Каховської міської ради

ЦНАП — для багатьох людей це досі незрозуміла абревіатура. Центр надання адміністративних послуг — заклад, де можна отримати більшість необхідних адміністративних послуг, не залишаючи одного приміщення. А це, погодьтеся, дуже зручно!

З чим ідуть до Центру надання адмінпослуг у Каховці, які найбільш затребувані види послуг, хто може звертатися? Про це та багато іншого розповіла начальниця Каховського ЦНАПу Наталія Батуріна.

Каховський ЦНАП функціонує з 2013 року як структурний підрозділ Каховської міської ради та надає 149 послуг, затверджених рішенням сесії міської ради (з них 46 — послуги міської ради, 103 — територіальних органів).

Як розповіла Наталія Володимирівна, на даний час найбільш затребуваними вважаються такі послуги: реєстрація та зняття з реєстрації місця проживання, отримання довідки про реєстрацію; витяги з державного земельного кадастру та нормативно-­грошової оцінки; оформлення ID-карти, паспорта для виїзду за кордон, вклеювання фотокартки до паспорта; видача та оформлення свідоцтва/дубліката про право власності на житло; державна реєстрація громадських формувань та політичних партій; реєстрація декларації з питань пожежної безпеки та охорони праці, а також питання будівництва та архітектури та інші.

Сутність роботи ЦНАП полягає в тому, що, звернувшись до адміністратора, громадянин може отримати у найкоротший строк і за мінімальної кількості відвідувань вичерпну інформацію або консультацію щодо вимог та порядку надання тієї чи іншої послуги, здати пакет документів, необхідний для отримання послуги, і в подальшому — отримати оформлений результат запитуваної адміністративної послуги.

Зараз у Центрі працює 5 адміністраторів, а обслуговують вони мешканців Каховської громади та колишнього Каховського району. Не дивлячись на те, що у кожній новоствореній громаді функціонують свої Центри надання адмінпослуг, до Каховського ЦНАПу звертаються жителі Любимівської, Таврійської, Тавричанської, Зеленопідської та частково Новокаховської громад. Як пояснила начальниця Каховського Центру, тільки послуга щодо прописки надається виключно громадянам Каховської громади, а для надання усіх інших послуг — немає обмежень, приймають мешканців інших громад.

Кожен вид послуг має свій термін, наприклад, найдовший, 1 місяць, видача свідоцтва/дубліката на право власності на житло; 5 днів — вклеювання фотокартки; у день звернення — реєстрація місця проживання, надання витягів з державного земельного кадастру тощо.

Як працює схема звернення у ЦНАП

Для зручності громадян існує електронний запис, що позбавляє необхідності очікування у чергах. Схема звернення у ЦНАП така: людина подає у Центр заяву, наприклад, на видачу витягу з нормативно-­грошової оцінки на земельну ділянку, адміністратор приймає пакет документів і повідомляє про результат адміністративної послуги в телефоному режимі. Увесь прийом займає від 10 до 20 хвилин (в залежності від послуги).

Не всі громадяни мають змогу чи бажання користуватися онлайн записом, тому існує й «жива» черга, при якій відвідувач бере талон і чекає виклику.

Статистика. За місяць в середньому у ЦНАПі приймають 1078 заяв від суб’єктів звернення. За результатами роботи торік, Каховський ЦНАП надав мешканцям краю 12931 адміністративних послуг.

І ця статистика, за словами Наталії Батуріної, стосується лише тих людей, чиї заяви було зареєстровано, паралельно така ж кількість звернень надходить у вигляді консультації (тобто — «мені просто запитати»…).

За минулий рік Каховський ЦНАП розширив послуги, зокрема:

  • у травні 2021 р. отримали мобільний кейс (мобільний адміністратор), який дозволяє обслуговувати вдома громадян, неспроможних з якихось причин дістатися у Центр. Адміністратори вже надавали такі послуги;
  • послуги державної інспекції архітектури та містобудування України (ДІАМ);
  • отримали обладнання (робочу станцію) для видачі водійських посвідчень та реєстрації транспортних засобів (вона на стадії підключення).
  • у Центрі впроваджено систему онлайн моніторингу та оцінки якості послуг Єдиного державного веб- порталу електронних послуг.
  • з вересня 2021 року мешканці міста для отримання деяких адміністративних послуг мають можливість скористатися електронними копіями документів з використанням мобільного застосунку Порталу Дія.
  • у жовтні 2021 року за підтримки Програми розвитку ООН в Україні закуплено та встановлено програмний комплекс «ЦНАП-SQS», який забезпечує автоматизацію процесу надання послуг від моменту реєстрації особи, до фактичного отримання послуги.

Начальниця ЦНАПу Наталія Володимирівна, зауважує, що було б непогано мати спеціально облаштований транспорт для того, щоб надавати адмінпослуги у старостинських округах громади, оскільки часто виникають проблеми з громадським транспортом і людям складно приїхати у місто. Але це, поки що, залишається у мріях.

За що хвалять, чим бувають невдоволені відвідувачі?

Люди, які записуються на прийом онлайн, у своїй більшості, цим дуже задоволені, оскільки їм вдається уникати черги. «Жива» черга завжди забирає більше часу, ніж людина розраховує, тому деколи викликає негативні емоції. Особливо це стосується громадян, які приїхали з інших населених пунктів і мають обмежений час через графік руху громадського транспорту. Але працівники Центру, по можливості, йдуть назустріч, вирішують ситуації, не доводячи до конфлікту. А взагалі, відвідувачі задоволені тим, що в одному місці можна здати всі документи і не треба «бігати з кабінету в кабінет», а у призначений строк — забираєш готове рішення.

Адміністратори розповідають, що досить часто громадяни звертаються за послугами, які вони не можуть надати, оскільки ті стосуються іншого закладу, наприклад, РАЦСу чи податкової служби. У такому випадку скеровують, куди саме необхідно звертатися.

У приміщенні ЦНАПу бажаючі можуть скористатися інформаційними стендами або отримати консультацію безпосередньо від адміністраторів. Центр надання адміністративних послуг у м.Каховка працює над впровадженням нових адмінпослуг, вдосконаленням своєї роботи, забезпеченням комфортного перебування відвідувачів та високою якістю обслуговування.
Вся необхідна інформація щодо послуг Каховського ЦНАПу та графіку роботи є на сайті Каховської міської ради і на сторінці у фейсбук. Тут можна ознайомитися з повним переліком адмінпослуг, а також попередньо записатися на зручний день і час подання документів.

Звертайтесь: м.Каховка, вул.Велика Куликовська, 138 (будівля готелю “Таврія”). Довідки за телефоном: 0(5536) 40979.

Дякуємо за відгук!